×
الرئيسية صحافة المواطن الشارع المصري الرياضة حوادث أخبار العالم توب بيزنس فن وثقافة منوعات سياحة وطيران تقارير وتحقيقات توك شو الصحة فيديو إنفوجراف خدمات فلاش باك عاجل المرأة
الأربعاء 13 أكتوبر 2021 | 11:51 مساءاً
بالفيديو.. أروى جودة تُشيد بسرعة الترميمات التي بدأت عقب حريق مهرجان الجونة
أروى جودة

كتب: مريم محي الدين

أعربت الفنانة أروى جودة عن سعادتها لسرعة البدء في الترميمات مباشرة عقب الحريق الذي شب في مكان مجاور لقاعة افتتاح مهرجان الجونة السينمائي.

وأضافت أروى جودة في مداخلة هاتفية مع الإعلامي تامر أمين في برنامج "آخر النهار" على قناة النهار، قائلة: "أي حاجة تدي واجهة كويسة لمصر كلنا نخاف عليها. دي صورتنا كلنا، وده حاجة بتفيدنا وإحنا بنفيدها، دي صورة بتتصدر للعالم."

وأوضحت أروى جودة قائلة: "المهرجان ده خلانا نوصل صوتنا للأجانب، والحمد لله بقى عندنا المصداقية الكافية زي ما أستاذ سميح قال نقدر نجيب النجوم من غير ما يحتاجوا إنهم يدفعوا لهم. دي حاجة طبعا تشرف."

ولفتت الفنانة أروى جودة قائلة: "الحقيقة الحريقة كانت في المكان اللي جنب المسرح اللي حيتعمل فيه الافتتاح، المسرح نفسه متأثرش، لكن هي الحتة اللي كانوا حيعملوا فيها حفلة ما بعد الافتتاح."

وتابعت قائلة: "أنا الحقيقة من أول ما جيت محسيناش بأي حاجة. وكانوا بالفعل طفوا النار على الساعة 3 بعد الظهر تقريبا. وما شاء الله عليهم ابتدوا علطول البنا تاني من أول وجديد وحطوا السقالات، والله أكبر العمالة المصرية بجد حاجة تشرف."

وأشادت أروى جودة بالاحترام المتبادل بين مهرجاني الجونة والقاهرة السينمائيين قائلة: "في حاجة راقية جدا حاصلة، الاحترام بين المهرجانين، إزاي حفظي بييجي هنا مهرجان الجونة، وباشمهندس نجيب وباشمهندس سميح بيدعموا مهرجان القاهرة. إحنا رسالتنا واحدة."


موضوعات متعلقة: