×
الرئيسية صحافة المواطن الشارع المصري الرياضة حوادث أخبار العالم توب بيزنس فن وثقافة منوعات سياحة وطيران تقارير وتحقيقات توك شو الصحة فيديو إنفوجراف خدمات فلاش باك عاجل المرأة
الخميس 17 يونيو 2021 | 3:30 مساءاً
"أرفض هذا النوع من الرجال"..مروان بابلو ينضم للرابرز المتبرئين من المصور المتحرش
مراون بابلو

كتب: سلمى الطماوي

بعد انتشار العديد من الأخبار التى تؤكد تورط المصور أحمد طارق فى أكثر من اتهام بالتحرش بالفتيات، انضم مطرب الراب مروان بابلو لمطربا الراب مروان موسى وعفرتو الذين تبرأوا منه.


وأعرب مروان بابلو عن صدمته من هذا الأمر، وكتب عبر خاصية الاستورى عن طريق حسابه الشخصى "إنستجرام": "مصدوم من الأخبار الحاصلة من امبارح وأنا فعلا اشتغلت مع أحمد طارق كذا مرة وكنت من أوائل الناس اللي اشتغل معاهم إذا مكنتش أولهم"، "أرجو أنه مستخدمش صوري تاني وانأ موقفي معروف ضد التحرش والمتحرشين وهو الرض التام للنوعية دي من الرجالة".

وأيضا كتب بابلو : "وصلتني أخبار أن مصور كان شغال معايا كتير في الفترة الأخيرة متهم بالتحرش ضد أكتر من بنت، الشخص دا قريب مني ومن فريقي، ولما سمعنا القصص وشوفنا السكرينشوتس اتصدمنا لأننا ماشوفناش منه الجانب دا... بالنسبة لي التعامل مع البنات بالشكل دا حاجة غير مقبولة، فأنا عن نفسي قررت ألغي كل الأعمال القادمة مع الشخص دا".

وعندما علم عفرتو بالأمر كتب عبر حسابها الشخصى "إنستجرام": "صحيت انهاردة على منشنات كتير أغلبها من بنات وكلهم بيقولوا أن المصور اللي بشتغل معه متهم بالتحرش بكذا بنت وباسكرينات تصدم، ودي حاجة صدمتني في الشخص أكتر منكم بكتير لأنه كان قريب مني ومن التيم كله، وعمري ما فكرت أن الشاب دا كدة بالعكس عمري ما شوفته مع بنت أصلا".

وأضاف: "ومحستش بالكلام دا لأن احنا كرجالة وأسلوبنا مع بعض بيكون هناكل ايه وهننزل فين فمستحيل يخلينا ناخد بالنا من حاجة زي دي، بس أنا شخص ضد التعامل بالشكل ده مع البنات لأن بنات الناس مش لعبة... فأنا هوقف شغل مع الشخص دا وده قراري الشخصي، ولو الشخص دا طلع مظلوم فأنا آسف له من دلوقتي".

وانهى حديثه: "أنا قولت كلمتين أخلص بيهم ضميري عشان أنا عندي أهل وعندي واحدة في حياتي وداخل على خطوبة وبخاف على كل دول إن يحصل معهم ربع الموقف ده".

وفى وقت سابق، نشرت إحدى الفتيات شهادة لها ولعدد من الفتيات تكشف محاولات المصور أحمد طارق للتحرش بهن عبر مواقع التواصل الاجتماعى.


موضوعات متعلقة: